Tūkstančiai pasidalijimų socialinėje erdvėje, režisierius, aktoriai iš penkių Europos šalių, 100 žmonių komanda ir tarptautinis pripažinimas – tai prancūzų kompanijos „Bouygues Telecom“ reklaminis video klipas, kurio gamybą vykdė lietuvių video gamybos namai „Artbox Ads“. 

Spalio mėnesį Lietuvoje buvo filmuojama prancūzų bendrovės Kalėdinė „Bouygues Telecom“ video reklama, prie kurios sėkmės prisidėjo ir lietuvių gamintojai, teikdami serviso paslaugą. Anot Violetos Drazdauskės, „Artbox Ads“ prodiuserės, reklaminis video klipas yra išskirtinis savo subtilumu ir stipria emocija.

Išskirtinis dėmesys emocinei linijai

Pasak V. Drazdauskės, režisieriui nuostabiai pavyko papasakoti istoriją. „Labai retas atvejis, kuomet beskaitant būsimo video klipo aprašą (angl. treatment) susigraudini. Esame perskaitę ne vieną šimtą ar net tūkstantį jų ir dažniausiai galima aptikti standartines frazes, tačiau šį kartą dokumentas buvo labai paveikus, o ir klipas gavosi ne ką mažiau jaudinantis.“

Anot V. Drazdauskės, filmuojant šį video klipą kastingas buvo vykdomas net penkiose šalyse, o vaidinti buvo atrinkti aktoriai iš Lietuvos, Estijos, Belgijos, Prancūzijos ir Ispanijos. Tai gan netikėtas sprendimas, nes reikėjo perteikti augantį vaiką ir senstantį tėvą, tačiau niekas net nesuuodė, kad juos vaidina skirtingų tautybių aktoriai.

Filmavimo metu teko ne tik trumpam uždaryti Gedimino prospektą, tačiau ir pasirūpinti, kad kadre besimatantys medžiai būtų be lapų. „Filmavome spalio mėnesį, todėl medžiai dar buvo su lapais, tad teko juos pašalinti įtikinus, kad po savaitės vis vien visi medžiai bus nuogi. Dar vienas įsimintinas momentas buvo Kalėdinės dekoracijos: filmavimo dienomis Vilnius buvo pasipuošęs gan anksti. Jas galima matyti video klipe važiuojančio automobilio langų atspindžiuose“, – sako V. Drazdauskė.

Pasak prodiuserės, didžiausias iššūkis buvo lokacijų keitimas prieš pat filmavimą. „Kuo žinomesni profesionalai dirba prie video klipo, tuo vėliau jie atvyksta pasiruošimui į Lietuvą. Buvome pasitvirtinę tikslias lokacijas, tačiau atskridus režisieriui ir operatoriui jos nebetiko, tad teko ieškoti alternatyvų“, – sako V. Drazdauskė.

Darbas tik su užsienio užsakovais

„Artbox“ prodiuseris Vytautas Drazdauskas teigia, kad jų kompanija jau kurį laiką dirba tik su užsienio užsakovais: fimuojami video klipai didesni, tarptautiškesni. „Lietuvoje pastebime tendenciją, kad užsakovų norai yra panašūs į užsieniečių, tačiau biudžetai, kuriuos norima išleisti – kur kas kuklesni. Tuomet tie norai tampa sunkiai įgyvendinami ir imamasi kompromisų kokybės sąskaita. Stebint šiuo metu rinkoje matomus video klipus, yra vos keletas, kurie gali lygiuotis tarptautinėje arenoje, tuo tarpu didžioji dalis – paprastesni, kuklesni“, – teigia V. Drazdauskas.

Violeta Drazdauskė pastebi, kad Norvegai išsiskiria drąsiais reklaminiais video klipais, nebijo pasitelkti humorą, tuo tarpu vokiečiai išsiskiria tiksliu planavimu. „Vokiečiai visuomet dirba pagal „bibliją“. Jei jau yra kas sutarta, tai labai retais atvejais nukrypstama nuo pirminio plano, pas juos reklamos yra tobulai teisingos. Prancūzų darbai yra visiškai kitokie, jie taip pat nebijo drąsių sprendimų. Matome tendenciją, kad samdant tarptautinius režisierius darbai tampa labiau pasaulietiškesni, atliepiantys bendrąsias tendencijas“, – teigia V. Drazdauskė.