visit CREATOR @ http://www.creator.lt/

„Televizoriaus ekranuose reklaminį video klipą, kuriame kavos pupelė vaizduojama  gyvenanti žmogaus gyvenimą, greičiausiai, galėjote išvysti jau senokai“, – sako Gerardas Linauskas, „Creator“ video gamybos studijos vadovas ir prodiuseris. Lietuvos reklamos prodiuserių asociacija (LAPA) išskirtinai DELFI pristato straipsnių ciklą „Made in Lithuania“, kuriuose apžvelgiami naujausi/ geriausi lietuvių gaminti reklaminiai video klipai ir pristatomi jų gamybos užkulsiai.

Pristatome trijų kavos „Aroma Gold“ reklaminių video klipų seriją, kurių idėja sukurta kūrybinėje agentūroje – „NEW“, o video gamyba atlikta „Creator“.

„Prieš gerą dešimtmetį televizorių ekranuose galėjome išvysti ne vieną reklamą, kurioje personažas gyveno žmonių gyvenimą. Stebėjome vaikštančias telefonų knygas, besišypsančius pyragus ar panašių personažų gyvenimus, tačiau po kurio laiko ši tendencija pranyko ir tai natūralu, todėl džiaugiamės kartu su “NEW” ir Aroma Gold” „prikėlę“ šį žanrą ir pagaminę reklaminių klipų seriją, kuri išsiskiria šiandieniniame reklamos bloke., – sako G. Linauskas.

Pasak G. Linausko, stebint Lietuvos rinkos ypatumus, esame išsiilgę nestandartinio vaizdo. Reklaminių klipų serija buvo tam tikras iššūkis ir kūrybinei grupei bei režisieriui: reikėjo sukurti suprantamą ironiją ir ja perteikti personažų gyvenimą. Taip pat pagaminti pupelės kostiumą nebuvo taip paprasta: teko eksperimentuoti, rinkti medžiagas, testuoti.

„Gaminant video klipą susidūrėme su keletu iššūkių: klausimu kaip pagaminti tikroviškai atrodantį kavos pupelės kostiumą bei rasti tinkamas lokacijas, kurios tiktų trims šio žanro klipams. Galvojome ar geriau statyti dekoracijas, ar ieškoti gyvos lokacijos, tačiau kokybiškas norimos idėjos atvaizdavimas dekoracijomis smarkiai išaugina biudžetą, todėl teko ieškoti alternatyvų“, – teigia G. Linauskas.

Prodiuseris pastebi, kad užsakovai visada nori išsiskirti, nufilmuoti kažką įdomaus ir emocionalaus, paveikiančio žiūrovą, tačiau neretai tai padaryti trukdo ribotas biudžetas būtent turinio gamybai. Pasak jo, labai didelė dalis užsakovų biudžetų skiriama turiniui skleisti, ir aišku numatyti teisingą paskirstymo santykį nėra taip paprasta, jei su prodiuseriais nesikonsultuojama prieš darant metinius planus ir kuriant idėjas. Rekomenduoju visiems rinkodaros vadovams tą atlikti.

Lyginant dabartinę reklamos rinką su prieškriziniais metais, reklamdaviai-klientai pačiam rinkodaros turiniui skyrė santykinai didesnius biudžetus, buvo linkę daugiau surizikuoti viena ar kita nelaukta emocija, skirta vartotojui. „Jie galėjo ir norėjo su tuo metu disponuojamu biudžetu labiau išreikšti savo prekės ženklą ar paslaugą, nei, tarkime, nominaliai reikia. Tuo metu buvo buvo galima sekmingiau eksperimentuoti, ir sekti aktualių užsienio klipų pavyzdžiu. Šiandien klientai ypatingai vertina savo pinigų vertę ir tos dalies, kuria galima rizikuoti, yra kur kas mažiau. Tapo nemadinga ir nepadoru išleisti video klipui daug pinigų. Vidutiniškai šiandien pasigendam apie 20 proc. biudžeto, kad pasiektume rezultatą, kurį isivaizdavome susipažinus su užsakovo užduotimi

G. Linauskas teigia pastebintis svyruojančią video reklamos gamybos rinką: „matome, kad lyginant praeitus ir šiuos metus, bus daugiau klientų norinčių kažką pasigaminti šiais metais .Ar bus linkę skirti didesnius biudžetus, bus matyti…spausim“.