Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) pristatoma rubrika „Made in Lithuania“, kurioje bus apžvelgiami geriausi Lietuvos video reklamos gamybos įmonių darbai, startuoja su Lietuvių gamybos namų „Nonsense.tv“ sukurta tarptautinį pripažinimą pelniusia reklamos kampanija kaimyninei Latvijai – „Insiders guide to Riga“. Reklaminę kampaniją sudaro 8 klipai, o jos kūrėjai teigia, jog Lietuvoje tokia idėja veikiausiai nebūtų išvydusi dienos šviesos.

„Baltijos šalys neturi nei įspūdingų paplūdimių, nei kalnų ar didelius turistų srautus sutraukiančių kurortų, tad buvo pasirinktas drąsus kelias pristatyti šalį pasitelkiant žmones ir humorą. Strategija pasiteisino, nes milijoninės peržiūros šaliai, turinčiai 2 mln. gyventojų, yra daug“, – sako Augustas Katilius, gamybos namų „Nonsense.tv“ vadovas.

Sėkmės paslaptis: sveikas noras peržengti ribas

A.Katilius teigia, kad vienas svarbiausių dalykų, siekiant reklaminio video klipo sėkmės, yra kliento pasitikėjimas. „Kliento pasirįžimas tinkamai peržengti ribas ir pasitikėjimas suteikė laisvę pirminę klipo idėją išplėtoti iki tos, kurią matome dabar. „Live Riga“ suteikė laisvę daryti sprendimus ir vietoje to, kad laimėtume ginčus su kitomis bendradarbiaujančiomis agentūromis ir klientu, mes šį laiką skyrėme darbui“, – pasakoja A. Katilius.

Anot vadovo, rizikingi sprendimai reklamos kampanijai įnešė spalvų ir davė charakterį. Pavyzdžiui, vienoje iš serijų vaizduojamas vyną geriantis kunigas. Pasak jo, toks sprendimas Lietuvoje greičiausiai sukeltų daug diskusijų ir veikiausiai nebūtų patvirtintas.

Užmirštas techninis sprendimas – kino kamera

„Dėl nemažos darbo apimties ir riboto biudžeto pasirinkome filmavimą ne skaitmena, bet kino kamera. Nors šis sprendimas yra brangesnis, sudėtingesnis ir užtrunka ilgiau – jis atsipirko. Reklaminiuose video klipuose tai naudojama retai: Lietuvoje per paskutinius keletą metų tokiu būdu nėra filmuotos nė vienos reklamos“, – sako A. Katilius.

Anot jo, filmavimų metu komanda didžiausią dėmesį skyrė kadrui ir greičiui, buvo prisitaikoma prie šviesos ir situacijų. Įprastai pridėtinė vertė video klipams yra kuriama pasitelkiant šviesą, tačiau šiuo atveju jos buvo atsisakyta, nes tai – sunkus, lėtas ir brangus sprendimas.

Trečioji reklaminės kampanijos sėkmės paslaptis: nedidelė, bet profesionali komanda. Filmavimo aikštelėje dirbo vos per 20 žmonių.

„Kai dirbi su nedidele komanda jos kokybė tampa labai svarbi. Jei turi pasirįžusią, atsidavusią ir profesionalią komandą, su mažesniais resursais dažnai galima padaryti daugiau nei su didele, kuri kai kuriose situacijose lėtina ir išbrangina projektą“, – teigia A. Katilius.

Valstybinis sektorius Lietuvoje progresuoja, privačiame jaučiama stagnacija

Vadovo nuomone, šiandien Lietuvos reklaminių video klipų rinkoje pasigendama drąsių, kūrybiškų ir veikiančių sprendimų. Anot jo, neretai bijoma nukrypti nuo pasitvirtintų planų, renkamasi saugius sprendimus, neprisitaikoma prie situacijos, kas lemia neįdomią ir tuo pačių neefektyvią komunikaciją. Kūrybininkai ar rinkodaros specialistai ne visuomet kompetetingi įvertinti sukurtą idėją iš techninės pusės, ją pasitvirtina su vadovybe ir vėliau bijo bet kokių pokyčių, žūt būt laikosi pirminio plano bei nekreipia dėmesio į tai, kad kartais nukrypus nuo jo bus pasiektas geresnis rezultatas.

„Viena iš klientus dažnai ištinkančių nesėkmės priežasčių yra biurokratija. Kalbant apie valstybinį sektorių ši problema jau yra seniai žinoma, tačiau pastaruoju metu matome šiokį tokį teigiamą pokytį. Visgi verslo segmentas vis labiau biurokratėja ir stagnuoja. Neieškoma drąsių sprendimų, daroma tik tai, kas pasitvirtinta su vadovais, o tuomet ir turime „sausas“ ir neįdomias kampanijas. Kol kas didžiausi šalies klientai negali pasigirti drąsiais, sveikais ir įdomiais darbais“, – sako A. Katilius.