Reklamos video klipas yra audiovizualinio kūrinio įrašas.

Audiovizualinio kūrinio įrašo gamintojas yra prodiuserinė įmonė, užsiimanti gamybos organizavimu.

Nuo įrašo pagaminimo momento prodiuserinė įmonė automatiškai įgyja LR autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo (ATGTĮ) 57 str. numatytas prodiuserines teises, įstatyme vadinamas audiovizualinio kūrinio pirmojo įrašo gamintojo (gretutinėmis) teisėmis.

Prodiuserinė įmonė tampa šių gretutinių teisių savininke:

  • Atgaminti reklamos klipą;
  • Transliuoti, retransliuoti, viešai skelbti reklamos klipą;
  • Padaryti reklamos klipą viešai prieinamą kompiuterių tinklais, internete.

Užsakovas, norėdamas komerciškai disponuoti reklamos klipu, turi įsigyti iš gamintojo ne tik įrašą, bet ir prodiuserines (gretutines) teises į įrašą. Įprastai toks prodiuserinės įmonės gretutinių teisių įsigijimas ir jo sąlygos numatomos reklamos klipo gamybos sutartyje.

Savo ruožtu gamintojas, siekdamas užsakovui suteikti teisę komerciškai disponuoti reklamos klipu, tokias teises gauna iš reklamos klipo autorių bei atlikėjų. Reklamos video klipo gamintojas negali suteikti užsakovui daugiau teisių, nei pats turi.

Autoriais pagal ATGTĮ yra pripažįstami scenaristas, režisierius, pagrindinis operatorius ir dailininkas, specialiai sukurtos muzikos autorius. Atlikėjai – tai klipo aktoriai bei įgarsintojai. Pagaminus reklamos video klipą autoriai ir atlikėjai tampa šių teisių savininkais:

  • Perdirbti reklamos klipą (išskirtinė autorių teisė)
  • Atgaminti reklamos klipą;
  • Transliuoti, retransliuoti, viešai skelbti reklamos klipą;
  • Padaryti reklamos klipą viešai prieinamą kompiuterių tinklais, internete.

Autoriai ir atlikėjai turi teisę sutartimis riboti prodiuserinei įmonei suteikiamas autorių ir atlikėjų teises, nustatydami jų suteikimo laiką ir teritoriją. Šia galimybe autoriai ir atlikėjai naudojasi sutartyse nustatydami pirminį teisių suteikimo terminą ir teritoriją, o už papildomus metus teisėtai reikalaudami išpirkos – angl. „Buy out“.

Įprastas pirminis reklamos video klipo teisių išpirkimo terminas – 1 metai Lietuvos teritorijoje (TV, Internetas), kurio kaina įtraukiama į užsakovo finansuojamą klipo gamybos biudžetą.

Vėlesnių laikotarpių teisių išpirkimui taikoma šalių (užsakovo ir prodiuserio, prodiuserio ir autorių / atlikėjų arba tiesiogiai užsakovo ir autorių / atlikėjų) susitarimu nustatyta kaina.

Dažniausiai užduodami klausimai: (parsisiųsti čia Intelektinė nuosavybė _ DUK)

  • Ar gali būti reklamos video klipo gamintoju laikomas užsakovas, finansuojantis klipo gamybą?
  • Kada įmonė tampa audiovizualinio kūrinio (reklamos video klipo) pirmojo įrašo gamintoju ir įgyja turtines teises?
  • Ar galima naudoti reklamos video klipą nesudarius turtinių teisių perėmimo sutarčių?
  • Kas yra „Buy out“ ir kada jis taikomas?
  • Ar galima reklamos video klipo transliacija, jeigu su klipo autoriais nebuvo sudarytos sutartys?
  • Ar reklaminis vaizdo klipas – audiovizualinis kūrinys?

Paruošta bendradarbiaujant su Advokatų profesine bendrija „iLAW“

http://www.ilaw.legal/